Ansøg om post til døren
Du kan søge om at få post leveret til din egen dør, hvis du har et handicap eller en funktionsnedsættelse.
Har du ikke MitID, skal du kontakte Kontaktcentret. Se info nedenunder.
Hvem kan få bragt post til døren?
Er du bevægelseshæmmet eller har andre nedsatte funktioner og handicap, kan du søge om at få posten bragt til din dør. Det er kun kommunen, der afgør, om du er berettiget til post til døren. Kommunen giver PostNord besked, hvis du skal have din post bragt helt til døren.
Hvis du vil vide mere
Det forudsættes, at kommunens afgørelse bygger på, at borgeren i forvejen modtager hjælp i henhold til serviceloven eller sundhedsloven. At være i stand til at hente sin post i brevkasse eller brevkasseanlæg er ikke en specifik kunnen, så hvis du ikke kan det, vil der være meget andet, du skal have hjælp til.
Post til døren er ifølge loven en personlig ret. Det har ingen betydning, om andre i husstanden, end ansøger selv kan hente post.
Skrevet af Trafikstyrelsen
Hvis du ikke får hjælp fra kommunen i henhold til serviceloven og sundhedsloven eller i øvrigt ikke er kendt af forvaltningen, vil kommunen bede om dokumentation for behovet for post til døren på anden måde.
Det kan fx ske ved en lægeerklæring, som du selv skal betale for.
Hvis du ved lægeerklæring dokumenterer behovet, vil kommunen bevilge post til døren.
Skrevet af Trafikstyrelsen
Hvis du vil afmelde post til døren, skal du kontakte kommunen.
Skrevet af Trafikstyrelsen
Kontakt
Kontaktcentret
Lindholm Brygge 31 9400 NørresundbyRing til os
99 82 50 00Skriv til os
Det med småt
Du skal have en skriftlig afgørelse, også hvis du får afslag. Hvis du ikke reagerer, bliver sagen henlagt.
Beder du om at få sagen genoptaget, skal du sende dokumentation for din funktionsnedsættelse til kommunen. Det kan fx være en lægeerklæring, som du selv betaler for.
Kommunens afgørelse er endelig, og der er ikke mulighed for at klage over afgørelsen.
Skrevet af Trafikstyrelsen