Skip til hoved indholdet Kontakt Kontakt

Kontakt

Kontakt

Borgerservice

Rantzausgade 6 9000 Aalborg

Ring til os

99 31 18 00

Skriv til os

Vælg emne:

Kontakt

Job- og Uddannelsesafdelingen

Sønderbro 12 9000 Aalborg

Ring til os

99 31 37 00

Kontakt

Virksomhedsservice

Vestre Havnepromenade 15 9000 Aalborg

Ring til os

99 31 90 90

Kontakt

BusinessAalborg

Boulevarden 13, 2. sal 9000 Aalborg

Ring til os

99 31 15 70

Skriv til os

Kontakt

Kontaktcentret

Badehusvej 27, 3. sal 9000 Aalborg

Ring til os

99 82 50 00

Skriv til os

Vælg emne:

Kontakt

Kørselskontoret

Stigsborg Brygge 105 9400 Nørresundby

Ring til os

99 31 19 80

Skriv til os

Kontakt

Voksensocialafdelingens Visitation

Østerbro 42 9000 Aalborg

Ring til os

99 31 32 81

Skriv til os

Mød op og få rådgivning inden du søger

Mandag, tirsdag og fredag 10.00-14.00 og torsdag 10.00-16.00.

Kontakt

Specialgruppen for børn og unge

Sofiendalsvej 92 A 9200 Aalborg SV

Ring til os

99 31 27 55

Skriv til os

Vælg emne:

Kontakt

Pladsanvisningen

Godthåbsgade 8 9400 Nørresundby

Ring til os

99 31 28 20

Skriv til os

Personlig henvendelse

Du skal skrive eller ringe til Pladsanvisningen for at aftale en tid til et personligt møde.

Kontakt

Børn og Unge

Godthåbsgade 8 9400 Nørresundby

Ring til os

99 31 40 00

Kontakt

Sundhedsplejen

Danmarksgade 17 9000 Aalborg

Ring til os

99 31 92 78

Skriv til os

Kontakt

Tandplejen

Filstedvej 10 9000 Aalborg

Ring til os

99 31 28 50

Skriv til os

Akut tandskade og tandpine

Læs mere på: aalborg.dk/tandskade

Kontakt

PPR - Pædagogisk Psykologisk Rådgivning

Godthåbsgade 8 9400 Nørresundby

Ring til os

93 52 02 22

Skriv til os

Kontakt

Familiegruppen

Ring til os

99 31 30 80

Skriv til os

Vælg emne:

Kontakt

Byggeri

Stigsborg Brygge 105 9400 Nørresundby

Ring til os

99 82 82 00

Skriv til os

For at nedbringe mængden af byggesager, holder vi lukket for personlig og telefonisk henvendelse i ugerne 41, 45 samt 49. Haster din henvendelse, kan du skrive en mail til byggeri@aalborg.dk.

Kontakt

Projekter og Koordinering

Stigsborg Brygge 105 9400 Nørresundby

Ring til os

99 31 20 00

Skriv til os

Kontakt

BBR og Ejendomsdata

Stigsborg Brygge 105 9400 Nørresundby

Ring til os

99 82 82 03
Vælg emne:

Kontakt

Klima og Miljø

Stigsborg Brygge 105 9400 Nørresundby

Ring til os

99 31 20 50

Skriv til os

Kontakt

Rottebekæmpelse

Stigsborg Brygge 105 9400 Nørresundby

Ring til os

99 31 23 97

Kontakt

Omstillingen - Aalborg Kommune

Boulevarden 13 9000 Aalborg

Ring til os

99 31 31 31
Ring på telefon 99 31 31 31 for at kontakte Omstillingen, Aalborg Kommunes callcenter, hvis du har brug for hjælp til at finde rette afdeling.
Vælg emne:

Det er vigtigt, du reagerer med det samme, hvis du er bekymret, så der kan tages hånd om barnet eller den unge så tidligt som muligt.

Send en underretning

Har du ikke MitID, eller har du brug for hjælp til selvbetjening, skal du kontakte Familiegruppen.

Hvad sker der?

Du underretter

Du skal sende en underretning, hvis du er bekymret for et barn. Når du underretter, skal du beskrive din bekymring så konkret som muligt: Hvorfor er du bekymret, hvad har du set og hørt og så videre.

Du kan for eksempel være bekymret for:

  • om barnet trives
  • hvis der er meget fravær fra skolen
  • om der er tegn på omsorgssvigt
  • vold
  • overgreb

Du kan læse mere om, hvad der kan skabe bekymring under 'Hvornår skal jeg være bekymret?'.

Privatperson eller fagperson?

Når du kommer ind i selve underretningen, er der tre muligheder at vælge mellem:

  • Privat - ikke anonym: Vælg 'Start'
  • Privat - anonym: Vælg 'Anonym'
  • Fagperson: Vælg 'Fagperson

Du skal være opmærksom på, at forældrene får underretningen til gennemlæsning - også selvom du underretter anonymt. Vær derfor opmærksom på, at du ikke formulerer dig på en måde, så du kan identificeres.

Du underretter

Du skal sende en underretning, hvis du er bekymret for et barn. Når du underretter, skal du beskrive din bekymring så konkret som muligt: Hvorfor er du bekymret, hvad har du set og hørt og så videre.

Du kan for eksempel være bekymret for:

  • om barnet trives
  • hvis der er meget fravær fra skolen
  • om der er tegn på omsorgssvigt
  • vold
  • overgreb

Du kan læse mere om, hvad der kan skabe bekymring under 'Hvornår skal jeg være bekymret?'.

Privatperson eller fagperson?

Når du kommer ind i selve underretningen, er der tre muligheder at vælge mellem:

  • Privat - ikke anonym: Vælg 'Start'
  • Privat - anonym: Vælg 'Anonym'
  • Fagperson: Vælg 'Fagperson

Du skal være opmærksom på, at forældrene får underretningen til gennemlæsning - også selvom du underretter anonymt. Vær derfor opmærksom på, at du ikke formulerer dig på en måde, så du kan identificeres.

Vi vurderer inden 24 timer

Vi vurderer alle underretninger inden for 24 timer, efter vi har modtaget den.

Først vurderer vi, om der skal handles akut. Hvis der er fare for, at børn tager alvorligt skade, hvis der ikke handles øjeblikkeligt, skal der handles akut.

Underretninger, der ikke er akutte, sendes videre til en rådgiver i Familiegruppen. Rådgiver tager stilling til, om barnets forhold skal undersøges nærmere. Vi indhenter udtalelse fra skole, institution eller andet relevant og taler med barnet og forældrene.

Får jeg en tilbagemelding?

Hvis du er kommunalt ansat eller i anden offentlig tjeneste, skal Familiegruppen give dig en tilbagemelding på, hvad der er iværksat som følge af din underretning.

Er du privatperson får du ikke en tilbagemelding på, hvad der eventuelt videre sker.

Vi orienterer altid forældrene om, at vi har fået en underretning på deres barn.

Vi vurderer inden 24 timer

Vi vurderer alle underretninger inden for 24 timer, efter vi har modtaget den.

Først vurderer vi, om der skal handles akut. Hvis der er fare for, at børn tager alvorligt skade, hvis der ikke handles øjeblikkeligt, skal der handles akut.

Underretninger, der ikke er akutte, sendes videre til en rådgiver i Familiegruppen. Rådgiver tager stilling til, om barnets forhold skal undersøges nærmere. Vi indhenter udtalelse fra skole, institution eller andet relevant og taler med barnet og forældrene.

Får jeg en tilbagemelding?

Hvis du er kommunalt ansat eller i anden offentlig tjeneste, skal Familiegruppen give dig en tilbagemelding på, hvad der er iværksat som følge af din underretning.

Er du privatperson får du ikke en tilbagemelding på, hvad der eventuelt videre sker.

Vi orienterer altid forældrene om, at vi har fået en underretning på deres barn.

Du får en bekræftelse

Når du har sendt underretningen, modtager Familiegruppen den, og du får en bekræftelse senest 6 dage efter vi har modtaget underretningen.

Hvis du er kommunalt ansat eller i anden offentlig tjeneste, skal vi også give dig en tilbagemelding på, hvad der er iværksat som følge af din underretning.

Er du privatperson får du ikke en tilbagemelding på, hvad der eventuelt er iværksat.

Du får en bekræftelse

Når du har sendt underretningen, modtager Familiegruppen den, og du får en bekræftelse senest 6 dage efter vi har modtaget underretningen.

Hvis du er kommunalt ansat eller i anden offentlig tjeneste, skal vi også give dig en tilbagemelding på, hvad der er iværksat som følge af din underretning.

Er du privatperson får du ikke en tilbagemelding på, hvad der eventuelt er iværksat.

Ring hvis der skal handles akut

  • Alle hverdage mellem 8.00-15.00: Ring til Familiegruppen på 99 31 30 80
  • Uden for kommunens åbningstid: Ring til Den Sociale Døgnvagt på 96 30 14 48

Hvis du vil vide mere

Kan jeg underrette anonymt?

Ja - du kan underrette anonymt. Hvis du ønsker at være anonym, skal du bruge den knap, der hedder 'Anonym' inde i selvbetjeningen.
Hvis du ringer til os, skal du undlade at sige dit navn.
Sender du en mail eller et brev, skal du sørge for, at vi ikke kan se, at det er dig, der har sendt det.

Får familien at vide, at det er mig, der har underrettet?

Hvis ikke du underretter anonymt, vil familien få at vide, at det er dig, der har lavet den.

Får jeg at vide, hvad der sker med barnet?

Hvis du er privatperson, får du ikke en tilbagemelding på hvilke tiltag, der eventuelt bliver sat i gang i forhold til barnet. Det gør du kun, hvis du er ansat i kommunen eller en anden offentlig instans.

Kommer jeg til at stå i en sag, når jeg underretter?

Underretningen kommer til at ligge på barnets sag. Der bliver ikke oprettet en sag på dig, men hvis du ikke har underrettet anonymt, vil dit navn fremgå i underretningen på barnets sag.

Der kan være forskellige tegn på, at et barn eller en ung har det svært og har brug for hjælp. Selvom et barn udviser nogle af tegnene, er det ikke sikkert, at der er problemer. Omvendt er der også børn, som tilsyneladende virker upåvirkede af, at de måske lever under vanskelige forhold derhjemme.

Følelsesmæssige tegn

Et barn, der ikke trives, vil ofte være følelsesmæssigt påvirket af sine vanskeligheder.

Det kan være tegn på, at et barn har det svært og har behov for hjælp og støtte, hvis barnet:

  • er trist og græder meget
  • slår, bider og ofte overreagerer og bryder ud i raseri, uden der er en tydelig grund til det
  • holder sig for sig selv og ikke tager initiativ til leg og samvær med andre
  • er angst og nervøs
  • er stille og indadvendt
  • har svært ved at koncentrere sig, for eksempel om leg eller skolearbejde.

Fysiske tegn

Det kan være tegn på, at et barn er i vanskeligheder og har behov for hjælp, hvis barnet:

  • har blå mærker eller sår på kroppen
  • er usoigneret
  • har forkert påklædning på, for eksempel for lidt tøj i forhold til vejret
  • ofte har mavepine eller kvalme
  • ofte er svimmel eller har hovedpine
  • har problemer med at sove
  • er meget træt
  • ufrivilligt tisser i sengen eller i bukserne
  • bider negle
  • er overvægtig
  • ikke vil spise
  • går med stort og mørkt tøj og er meget tildækket.

Andre tegn

Det kan også være tegn på, at et barn har behov for hjælp og støtte, hvis barnet:

  • undgår kontakt med voksne eller andre børn
  • ikke har nogen nære venner eller legekammerater
  • tit har konflikter med andre
  • viser mangel på tillid til andre mennesker
  • "klæber" til voksne
  • bliver mobbet eller selv mobber
  • er dårlig til at udtrykke sig sprogligt i forhold til sin alder
  • har svært ved at lære nye ting, fx i skolen eller i leg og andre fysiske udfoldelser
  • ikke passer sin skole
  • pludselig ændrer sin adfærd
  • overtager forældrenes forpligtelser
  • er selvskadende, for eksempel ved at skære i sig selv
  • selv beder om hjælp.

Kontakt

Familiegruppen

Ring til os

99 31 30 80

Skriv til os

Kontakt

Krisecenter for Kvinder

Saxogade 9 9000 Aalborg

Ring til os

98 19 06 66

Kontakt

Den Sociale Skadestue

Vor Frue Plads 6 9000 Aalborg

Ring til os

98 12 32 92

Kontakt

Vagtcentralen i Senior og Omsorg

Ring til os

99 31 72 07

Se, hvem der kan hjælpe dig ved tandpine og tandskader. Få også svar på, hvad du gør her og nu.

Se, hvem du kan kontakte

Kontakt

Er uheldet ude, skal du kontakte den tandklinik, dit barn/pårørende er tilknyttet.

Se alle kommunale tandklinikker

Kontakt

Tandplejens vagt

Ring til os

25 20 29 00

Kontakt

Regionens Tandpinevagt

Indgang B ved Specialcenter for Voksentandpleje, Filstedvej 10 9000 Aalborg

Ring til os

70 20 02 55

Alvorlige tandskader

Kontakt Lægevagten på 70 15 03 00.

Bevar roen og skab overblik.

Det kan bløde meget, hvis du slår tænder og mund.

Vask munden, så du kan se, hvor stor skaden er.

En mælketand skal aldrig sættes på plads.

Hvis en blivende tand er slået ud, er det vigtigt at forsøge at sætte tanden på plads igen hurtigst muligt.

Er det ikke muligt at sætte tanden på plads, kan tanden opbevares i munden mellem tænder og læbe. Mælk eller fysiologisk saltvand (0,9%) kan også bruges som opbevaringsmiddel, hvorimod postevand og kontaktlinsevæske ikke må bruges.

Undgå at berøre tandroden, da det forringer muligheden for heling.

Jo hurtigere tanden kommer på plads igen, des større er chance for, at den kan vokse fast.

Søg tandlæge hurtigst muligt.

Når en tand skal sættes på plads igen:

  1. Hvis der er jord eller lignende på tanden: Skyl den forsigtigt under rindende koldt vand i 10 sekunder. Det er meget vigtigt ikke at berøre tandroden.

  2. Sæt tanden tilbage på pladsen i munden med et let pres, bid forsigtigt sammen på et lommetørklæde eller lignende - og søg tandlæge.

Sæt aldrig mælketænder på plads igen, da det kan skade de blivende tænder, som er lejret tæt på mælketænderne i kæben.

Søg tandlæge, hvis tænder er slået løse, skæve eller knækket.

Forsøg at find stykket, der er slået af. Opbevar stykket enten i munden mellem fortænder og læbe eller i mælk eller fysiologisk saltvand (0,9%). Postevand og kontaktlinsevæske må ikke bruges.

Hvis der ikke umiddelbart ser ud til at være skader på tanden efter uheld, er det alligevel en god idé at kontakte Tandplejen.

Det er dog ikke akut, hvis tænderne er intakte, og ikke har løsnet eller flyttet sig.

Kontakt Vagtlægen på telefon 70 15 03 00.

Kontakt

Beredskab ved miljøuheld

Ring til os

112

Akut miljøuheld

En pludselig hændelse med farlige eller miljøskadelige stoffer, der kan forurene land, vand eller luft.

Kontakt

By og Land

Stigsborg Brygge 105 9400 Nørresundby

Ring til os

99 31 23 98
Ring ved driftsforstyrrelser på veje, vejudstyr, fortove, broer, tunneller, signalregulering, stier og gadebelysning. Ring 20 91 72 73 uden for normal åbningstid.

Har du set...

Aalborg Kommune

Boulevarden 13
9000 Aalborg

CVR-nummer: 29189420

Let digital adgang