Ansøg om at brevstemme i dit hjem
Hvis du er syg, eller på anden måde fysisk ikke er i stand til at forlade dit hjem, kan du søge om at brevstemme hjemmefra.
Sådan brevstemmer du i eget hjem
Du skal ansøge om at brevstemme i dit hjem.
Det gør du via et ansøgningsskema, som du kan få digitalt eller få udleveret. Du kan få ansøgningsskema på flere måder.
Sådan får du ansøgningsskemaet
- Hvis du får praktisk hjælp hjemme, for eksempel af en hjemmehjælper, en hjemmesygeplejerske eller af andre, kan du få ansøgningsskemaet af dem. De kan også hjælpe dig med at udfylde og indsende skemaet, hvis du har behov for det.
- Du kan få ansøgningsskemaet udleveret hos Borgerservice eller ringe til Borgerservice på telefon 99 31 18 20.
- Du kan også hente ansøgningsskemaet digitalt på Indenrigs- og Sundhedsministeriets hjemmeside
Du kan tidligst søge om at stemme hjemme søndag den 12. maj (søndagen fire uger før valgdagen).
Send ansøgning og ansøgningsfrist
Ansøgningen skal sendes til kommunen, og skal være os i hænde senest onsdag den 28. maj klokken 18.00
Du kan sende din ansøgning på to måder:
- med almindelig post til:
Aalborg Kommune
Borgerservice
Rantzausgade 6
9000 Aalborg
- Du kan tidligst søge om at stemme hjemme søndag den 12. maj
- Ansøgningen skal sendes til kommunen, og skal være os i hænde senest onsdag den 28. maj klokken 18.00
- Afstemning i hjemmet foregår mandag den 3. juni og tirsdag den 4. juni
Kontakt
Borgerservice
Rantzausgade 6 9000 AalborgRing til os
99 31 18 00Skriv til os
Telefontider
Hvis du vil vide mere
Afstemning i hjemmet foregår mandag den 3. juni og tirsdag den 4. juni