Hjælp til IT fra SeniorDigital
Lær at bruge PC, tablet og mobil. Bliv digital borger og lær eksempelvis at bruge Digital Post, MitID, netbank og kommuniker digitalt med det offentlige.
Hjælp til at blive digital borger
Mere og mere kommunikation bliver digital. Det gælder også kommunikationen mellem borgerne og det offentlige, hvis du skal skifte læge, melde flytning, søge om varmehjælp, boligstøtte og lignende.
Aalborg Kommune hjælper dig med at blive digital borger. Du kan eksempelvis få hjælp til den digitale verden af SeniorDigital, på bibliotekerne, på kurser eller i dit eget hjem.
Mange fordele ved at bruge IT
Der er mange fordele ved at bruge en PC, tablet eller mobil. Du kan eksempelvis:
- modtage og sende digital post til offentlige myndigheder
- bruge de offentlige selvbetjeningsløsninger til blandt andet skat, lægeskift, flytning
- bruge netbank
- finde information og læse nyheder på internettet
- sende og modtage e-mails
- spille spil eller se billeder fra fødselsdage, ferier og så videre
Hvor kan jeg få hjælp til IT og digitalisering?
Biblioteker
Bibliotekerne i Aalborg Kommune afholder kurser om E-mail, skat, digital selvbetjening, MitID med videre.
Se tilbud om IT-kurser fra bibliotekerne
Ældre Sagen
Ældre Sagen afholder også en lang række kurser, hvor du kan lære at bruge PC, MitID med videre.
Se IT-kursuskataloget fra Ældre Sagen
SeniorDigital
Hvis du ikke kan deltage i IT-kurser eller lignende udenfor dit eget hjem, kan SeniorDigital hjælpe dig med IT derhjemme.
Kontakt SeniorDigital (se kontaktinformation nedenunder) og få en snak om, hvordan vi bedst hjælper dig med din PC, tablet eller mobil.