Et nyt hold kvinder i Aalborg SØ har lært at cykle
En gruppe seje og målrettede kvinder har netop gennemført deres cykelkursus i Aalborg SØ – og det er bestemt en fejring værd.
Nyhed
At kunne cykle er meget mere end bare transport. Det giver frihed, selvstændighed og tryghed i hverdagen. Det åbner døre til uddannelse og arbejde, gør det lettere at klare daglige ærinder og hente og bringe børn – og samtidigt giver det værdifuld motion.
Nu har en gruppe kvinder fået bevis på, at de har gennemført deres cykelkursus i Aalborg SØ – og det er bestemt en fejring værd. Gennem forløbet har kvinderne ikke bare lært færdselsreglerne, men også udfordret sig selv, overvundet usikkerhed og taget styringen – bogstaveligt talt.
De har øvet sig i at færdes trygt i trafikken og har allerede cyklet rundt i lokalområdet med smil på læben.
Nu er kvinderne klar til at cykle ud i verden. Giv dem et smil og et tillykke, hvis du møder dem på din vej.
Fælles indsats, der gør en forskel
Det skyldes ikke mindst en stor indsats fra de frivillige fra FrivilligAalborg, som siden det tidlige forår har brugt deres tid og engagement på at lære kvinderne at cykle.
Cyklerne, kvinderne bruger, er genbrugscykler, sat i stand af frivillige i Aalborg SØ – et flot eksempel på fællesskab i praksis.
Bag cykelkurserne står et stærkt samarbejde mellem FrivilligAalborg, Kvarterværkstedet og Bydel i Centrum – Den Boligsociale Helhedsplan i Aalborg Øst og SØ, som sammen har udbudt gratis cykelkurser.
Tryg Aalborg bidrager også med vigtig viden om trafiksikkerhed ved Knud U. Rasmussen fra Nordjyllands Politi, som underviser i cyklens udstyr, færdselsregler og samtidig overrækker diplomer og reflekser til deltagerne.
Alt i alt et initiativ, der styrker både mobilitet, fællesskab og tryghed i lokalområdet.
Kurserne har tidligere været afholdt i Skelagergaardene, Aalborg Øst, Aalborg SØ og Løvvangen.
Trafiksikkerhed er en prioriteret indsats under Tryg Aalborg.
Er du interesseret i at vide mere:

