Skip til hoved indholdet
    Hjem Foreninger og arrangører Administration for foreninger Folkeoplysende foreninger Krav til foreningsregnskab og revision

Krav til foreningsregnskab og revision

Godkendte folkeoplysende foreninger skal overholde en række krav angående regnskab og revision.

Krav til foreningers regnskab

Foreninger skal hvert år udarbejde et revideret regnskab, der skal godkendes på generalforsamlingen. Regnskabet skal være underskrevet af revisorer, formand og kasserer.

Af foreningsregnskabet skal det tydeligt fremgå under indtægter, hvilke indtægter foreningen har modtaget fra Aalborg Kommune. Det kan blandt andet være aktivitetstilskud, lokaletilskud og tilskud til leder og instruktøruddannelse. 

Regnskabet skal uploades på fritidsportalen sammen med foreningens tilskudsregnskab.

Bilag til regnskabet

Regnskabet skal indsendes uden bilag. Originalbilag skal indsendes på forlangende, og der gennemføres stikprøvekontrol af regnskaberne. Misbrug af ordningen kan medføre tab af tilskudsberettigelsen. 

Revision

Tilskudsregnskabet skal underskrives af foreningens bestyrelse og revisor i henhold til kravene i Folkeoplysningsloven. Ved revision af regnskaber, der udløser tilskudsbeløb på over 500.000 kroner, skal revisionen foretages af en registreret eller statsautoriseret revisor.

Beretning

Kommunen har til enhver tid mulighed for at kræve en beretning fra godkendte folkeoplysende foreninger med oplysninger om foreningens virke.

Statistik

Kommunen har undertiden brug for at indhente forskellige oplysninger fra foreningslivet for at kunne udvikle området bedst muligt. Det er derfor vigtigt, at alle godkendte folkeoplysende foreninger bidrager til sådanne indsamlinger af oplysninger.

Kontakt

Fritid og Landdistrikt

Danmarksgade 17 9000 Aalborg

Ring til os

99 31 41 62

Skriv til os

Telefontider

Måske er du også interesseret i

Har du set...

Aalborg Kommune

Boulevarden 13
9000 Aalborg

CVR-nummer: 29189420

Let digital adgang