Prioriteringskataloget - tilskud til byggeri
Alle godkendte foreninger kan søge om tilskud til at realisere de fysiske rammer, der kan være med til at gøre foreningsarbejdet endnu bedre. Der kan være tale om alt fra mindre ombygninger af eksisterende lokaler til store projekter med mange interessenter.
I Prioriteringskataloget er der afsat en særskilt pulje til energitiltag, hvor foreningerne kan søge om tilskud på op til 90 % af udgifterne.
Godkendte foreninger kan søge om tilskud til byggeprojekter.
Det er vigtigt, at der indledes dialog med forvaltningen i god tid, før der indgås endelige aftaler om byggeprojektet. Der gives ikke tilskud til allerede igangsatte projekter.
Tilskuddets størrelse beror på en konkret vurdering.
Betingelser for tilskud
Tilskud fra prioriteringsktaloget forudsætter medfinansiering fra foreningen.
Ansøgningsmaterialet skal indeholde:
- Begrundet ansøgning (hvorfor er projektet vigtigt)
- Tegningsmateriale (skitser, tegninger, billeder eller lignende)
- Budget (på baggrund af vedlagte tilbud)
- Finansieringsplan (hvordan skal projektet finansieres? hvad vil I selv bidrage med af midler og eget arbejde?)
Retningslinjer for tildeling af tilskud fra prioriteringskataloget
Når folkeoplysningsudvalget behandler ansøgninger om støtte til foreningsbyggerier, sker det ud fra følgende overvejelser:
- Aktivitet: Er den nye facilitet med til at skabe nye aktiviteter eller øge kvaliteten i allerede eksisterende aktiviteter?
- Kvantitet: Medfører den nye facilitet, at flere bliver mere aktiv med den pågældende aktivitet?
- Helhed: Hvilke faciliteter rummer lokaleområdet i forvejen, samt udnyttelsesgraden af disse?
- Børn/unge: Styrker faciliteten børn og unges mulighed for at være aktive?
- Lokalområdet: Udviklingstendenser og opbakning.
- Energi: Projekter skal som udgangspunkt undergå en miljø-/energivurdering.
- Økonomi - medfinansiering: Bidrager foreningen i væsentlig grad til finansieringen af projektet?
- Økonomi - afledte driftsomkostninger: Står driftsomkostningerne i et rimeligt forhold til antallet af medlemmer i foreningen?
Ansøgningsfrist
Ansøgningsfristen er den 15. august og ansøgninger sendes til afdelingen:
- Idrætsforeninger:
- Mikkel Risager, mikkel.risager@aalborg.dk
- Korps og idébetonede foreninger:
- Andy Nielsen, andy.nielsen@aalborg.dk
- Spørgsmål om prioriteringskataloget:
- Steen Hørdum, steen.hoerdum@aalborg.dk eller
- Anders Kromann, anders.kromann@aalborg.dk