Skip til hoved indholdet Kontakt Kontakt

Aktiv information

Retningslinjer for Aalborg Kommunes informationspligt på kommunens hjemmeside.

Det følger af § 17, stykke 1 og 2, i lov nummer 606 af 12. juni 2013 om offentlighed i forvaltningen, at en kommune på sin hjemmeside skal give borgerne information om sin virksomhed, og skal fastsætte retningslinjer for sin informationspligt.

På den baggrund har Aalborg Kommune fastsat følgende retningslinjer:

På Aalborg Kommunes hjemmeside skal fremgå følgende information:

  • Aktuelle nyheder og pressemeddelelser
  • Aktuelle job- og infoannoncer
  • Overordnet information om kommunens arbejdsområder
  • Overordnet information om kommunens organisation - både politisk og administrativt, herunder, styrelsesvedtægt, organisationsdiagram, målsætninger, visioner og ledelsesgrundlag
  • Referater og dagsordner fra byrådet og de stående udvalg
  • Kommunens budget og regnskab
  • Kommunens politikker
  • Oplysninger om kommunens råd og nævn, herunder arbejdsområder, opgaver, sammensætning og eventuelt vedtægt eller forretningsorden
  • De enkelte forvaltningers kontaktoplysninger
  • Henvisninger til love og administrative forskrifter, hvor det skønnes relevant
  • Retningslinjerne for aktiv information

De ovennævnte oplysninger ajourføres løbende.

Retningslinjerne trådte i kraft den 16. juni 2014.

Kontakt

Borgmesterkontoret

Boulevarden 13 9000 Aalborg

Ring til os

99 31 15 06

Skriv til os

Har du set...

Aalborg Kommune

Boulevarden 13
9000 Aalborg

CVR-nummer: 29189420

Let digital adgang