Find en af kommunens andre hjemmesider

Gå ind på den valgte hjemmeside

Borgerservice åbner for personligt fremmøde, hvis du har bestilt tid

26. maj 2020
På torsdag åbner Borgerservice igen i Aalborg Kommune for personlig fremmødte borgere - men borgerne skal huske, at der kun er adgang til Borgerservice, hvis man har reserveret tid, så de sikkerhedsmæssige hensyn kan blive overholdt.

Under Covid-19 nedlukningen har der kun været åbent for helt akutte og kritiske opgaver i Borgerservice, men nu åbnes der igen for personlig fremmødte borgere, hvis de har bestilt en tid.

"Før nedlukningen kunne borgerne gå ind fra gaden og trække et nummer, hvis ikke de havde bestilt tid hjemmefra. Af sikkerheds- og sundhedsmæssige hensyn kan der ikke være så mange borgere samtidigt i venterummet. Vi kan ikke betjene alle de borgere, der ikke har kunnet komme til i Borgerservice de forgange 11 uger på én gang, så derfor skal der reserveres en tid," fortæller Dorthe Jespersgaard, Borgerservicechef i Aalborg Kommune og understreger:

 

"Jeg vil dog gerne pointere, at borgerne kan være trygge ved at komme i Borgerservice, da vi har etableret de fornødne sikkerhedsmæssige foranstaltninger."

 

Tidsreservation kan ske på kommunens hjemmeside www.aalborg.dk - vælg Borgerservice. Her guides borgeren igennem.

 

Har den enkelte borger vanskeligt ved det, så kan Den Digitale Hotline (DDH) hjælpe på tlf. 7020 0000 kl 8-20 mandag til torsdag, fredag kl. 8-16 og søndag kl. 16-20, eller ved at ringe til Borgerservice på tlf. 9931 1800 fra kl. 9.00 i hverdagene.

"Borgerne skal fortsat bruge digital selvbetjening til at melde eksempelvis flytning, bestille nyt sundhedskort, vælge ny læge, bestille vielse, bestille NemId, nyt nøglekort eller kode. Hvis man ikke har NemID og man f.eks. skal melde flytning, kan man ringe til Borgerservice på tlf. 9931 1800 og få hjælp. Vores medarbejdere kan også efter en telefonvisitation give borgeren en tid til personlig fremmøde," fortæller Dorthe Jespersgaar

"Før nedlukningen kunne borgerne gå ind fra gaden og trække et nummer, hvis ikke de havde bestilt tid hjemmefra. Af sikkerheds- og sundhedsmæssige hensyn kan der ikke være så mange borgere samtidigt i venterummet. Vi kan ikke betjene alle de borgere, der ikke har kunnet komme til i Borgerservice de forgange 11 uger på én gang, så derfor skal der reserveres en tid," fortæller Dorthe Jespersgaard, Borgerservicechef i Aalborg Kommune og understreger:

"Jeg vil dog gerne pointere, at borgerne kan være trygge ved at komme i Borgerservice, da vi har etableret de fornødne sikkerhedsmæssige foranstaltninger."

Tidsreservation kan ske på kommunens hjemmeside www.aalborg.dk - vælg Borgerservice. Her guides borgeren igennem.

Har den enkelte borger vanskeligt ved det, så kan Den Digitale Hotline (DDH) hjælpe på tlf. 7020 0000 kl 8-20 mandag til torsdag, fredag kl. 8-16 og søndag kl. 16-20, eller ved at ringe til Borgerservice på tlf. 9931 1800 fra kl. 9.00 i hverdagene.

"Borgerne skal fortsat bruge digital selvbetjening til at melde eksempelvis flytning, bestille nyt sundhedskort, vælge ny læge, bestille vielse, bestille NemId, nyt nøglekort eller kode. Hvis man ikke har NemID og man f.eks. skal melde flytning, kan man ringe til Borgerservice på tlf. 9931 1800 og få hjælp. Vores medarbejdere kan også efter en telefonvisitation give borgeren en tid til personlig fremmøde," fortæller Dorthe Jespersgaard.

Åbningstider for borgere med tidsreservation er fra torsdag den 28. maj således:

Mandag 08.30-14.30

Tirsdag 9.30- 14.30

Onsdag 8.30- 14.30

Torsdag 09.30-17.00

Fredag 08.30-14.00

Telefonerne i Borgerservice er åbne hver dag fra kl. 9.00, tlf. 9931 1800.

Åbningstider for borgere med tidsreservation er fra torsdag den 28. maj således:

Mandag 08.30-14.30

Tirsdag 9.30- 14.30

Onsdag 8.30- 14.30

Torsdag 09.30-17.00

Fredag 08.30-14.00

Telefonerne i Borgerservice er åbne hver dag fra kl. 9.00, tlf. 9931 1800.

Del indhold