Skip til hoved indholdet
    Hjem Mit liv Personlige forhold Post, MitID og Digital Post Skriv sikkert med Digital Post

Skriv sikkert med Digital Post

Du modtager digital post fra offentlige myndigheder, fra du er 15 år gammel.

Ring 70 20 00 00 for at få hjælp til at bruge selvbetjeningen.
Har du ikke MitID, skal du kontakte Borgerservice. Se info nedenfor.

Med digital post kan du kommunikere digitalt med myndighederne

Som borger i Danmark modtager du din post fra offentlige myndigheder digitalt. Både postkassen og beskederne hedder Digital Post og sikrer en sikker digital kommunikation mellem dig og myndighederne. Sikkerheden er vigtig, fordi der ofte udveksles personfølsomme oplysninger.

Når du fylder 15 år, får du automatisk en digital postkasse i Digital Post

Du modtager Digital Post fra offentlige myndigheder, fra du er 15 år gammel, og du har pligt til at læse den. Det har du, fordi den drejer sig om vigtige begivenheder i dit liv, som du skal forholde dig til. Det kan være, at du er blevet optaget på en uddannelse. At du har fået plads til dit barn i en institution. Eller du skal møde op til en aftale på hospitalet. De beskeder kommer som Digital Post.

I Digital Post kan du:

  • Modtage post fra offentlige myndigheder.
  • Skrive til offentlige myndigheder.

Vil du vide mere

Her kan du finde information og viden om generelle funktioner i Digital Post:  

Læs mere om Digital Post på borger.dk

Læs om de generelle funktioner i Digital Pos på borger,dk

Læs om at videresende Digital Post på borger.dk

 

Her kan du læse om, hvordan du giver andre læseadgang til din Digital Post, og hvordan du kan anmode andre om at få læseadgang til deres Digital Post: 

Læs om læseadgang på borger.dk

Her kan du læse om fritagelse fra Digital Post: 

Læs om fritagelse fra Digital Post på borger.dk

Når du fylder 15 år, får du automatisk en digital postkasse i Digital Post: 

Læs mere  om, hvodan du kommer i gang med Digital Post på borger.dk

Her kan du som forældre finde svar på en række spørgsmål om Digital Post: 

Få svar på ofte stillede spørgsmål på borger.dk

Kontakt

Borgerservice

Rantzausgade 6 9000 Aalborg

Ring til os

99 31 18 00

Skriv til os

Bemærk

*Pas og kørekort er lukket om onsdagen

Telefontider

Digital post er din garanti for sikker digital kommunikation mellem dig og myndighederne. Begrebet dækker både over den digitale postkasse og de beskeder, som du modtager der.

Måske er du også interesseret i

Har du set...

Aalborg Kommune

Boulevarden 13
DK-9000 Aalborg

CVR-nummer: 29189420

Genveje

Translate Presse og kommunikation Tilgængelighedserklæring Databeskyttelse Job og karriere