Søg Forsamlingshuspuljen til udvikling og renovering
Trænger byens forsamlingshus til nyt tag, et kreativt værksted eller er der behov for nyt inventar? Måske er der hjælp at hente i Forsamlingshuspuljen, hvor der årligt er 1,3 million kroner.
Sådan søger I Forsamlingshuspuljen
Tjek om du kan søge
Forsamlingshuspuljen kan søges af borgerforeninger, forsamlingshusforeninger og andre, som ejer og driver et forsamlingshus eller lignende lokaler i landdistriktet.
Der kan søges om støtte til:
- Indkøb og udskiftning af inventar.
- Renoveringsprojekter.
- Energibesparende foranstaltninger.
- Udviklingsprojekter, der understøtter fleksibel brug af lokalerne eller åbner op for nye aktiviteter og brugergrupper.
- Etablering af nye forsamlingshuse eller forsamlingshuslignende lokaler i byer, hvor der ikke findes andre alternativer.
Tjek om du kan søge
Forsamlingshuspuljen kan søges af borgerforeninger, forsamlingshusforeninger og andre, som ejer og driver et forsamlingshus eller lignende lokaler i landdistriktet.
Der kan søges om støtte til:
- Indkøb og udskiftning af inventar.
- Renoveringsprojekter.
- Energibesparende foranstaltninger.
- Udviklingsprojekter, der understøtter fleksibel brug af lokalerne eller åbner op for nye aktiviteter og brugergrupper.
- Etablering af nye forsamlingshuse eller forsamlingshuslignende lokaler i byer, hvor der ikke findes andre alternativer.
Forbered ansøgning
Der skal ansøges via det digitale puljesystem.
Hver forening kan oprette én ansøgerprofil, men have flere brugere tilknyttet.
I ansøgningsskemaet skal I oplyse og/eller vedhæfte:
- Informationer om foreningen og kontaktperson for ansøgningen (herunder CVR nr.).
- Foreningens vedtægter og seneste årsregnskab.
- Projektbeskrivelse.
- Budget baseret på tilbud eller overslag fra leverandør.
- Finansieringsplan.
- Relevante tilladelser.
- Energirapport, hvis det er relevant for projektet.
- Jeres overvejelser om projektets bæredygtighed og klimaaftryk.
Forbered ansøgning
Der skal ansøges via det digitale puljesystem.
Hver forening kan oprette én ansøgerprofil, men have flere brugere tilknyttet.
I ansøgningsskemaet skal I oplyse og/eller vedhæfte:
- Informationer om foreningen og kontaktperson for ansøgningen (herunder CVR nr.).
- Foreningens vedtægter og seneste årsregnskab.
- Projektbeskrivelse.
- Budget baseret på tilbud eller overslag fra leverandør.
- Finansieringsplan.
- Relevante tilladelser.
- Energirapport, hvis det er relevant for projektet.
- Jeres overvejelser om projektets bæredygtighed og klimaaftryk.
Ansøg senest
Der er ansøgningsfrist den 1. november hvert år (med mindre andet annonceres).
Ansøg senest
Der er ansøgningsfrist den 1. november hvert år (med mindre andet annonceres).
Efter ansøgning
Ansøgninger behandles af Sundheds- og Kulturudvalget.
I kan forvente at få svar 2-3 måneder efter ansøgningsfristen.
Efter ansøgning
Ansøgninger behandles af Sundheds- og Kulturudvalget.
I kan forvente at få svar 2-3 måneder efter ansøgningsfristen.
Hvis du vil vide mere
Det med småt
Sundhed og Kultur vedligeholder en database over de projekter, som har ansøgt puljen. Data fra ansøgninger behandles i overensstemmelse med GPDR-reglerne.
Læs om dine rettigheder og hvordan vi behandler personoplysninger i Aalborg Kommune
Alle projekter, der modtager offentlige midler, er underlagt Udbudsloven og Tilbudsloven.
Overgang til nyt puljesystem
Aalborg Kommune flytter over til et nyt puljesystem.
Du kan genfinde og hente dine tidligere ansøgninger i det gamle puljesystem indtil 31. maj 2023.
Jane Tange Mathiasen
Landdistriktskonsulent
25 20 19 45
Fritid og Landdistrikt
jane.tange@aalborg.dk
Kontakt
Landdistrikt - forsamlingshuse
Danmarksgade 17 9000 AalborgRing til os
25 20 19 45Skriv til os
Husk at skrive sikkert, hvis du deler følsomme eller fortrolige oplysninger.
Telefontider
Forsamlingshuslignende lokaler skal forstås som lokaler, der stilles til rådighed for aktiviteter, som normalt foregår i et forsamlingshus.