Adresseforespørgsel
På dette område er der obligatorisk digital selvbetjening. Brug link under selvbetjening.
Kontakt Den Digitale Hotline på tlf. 7020 0000, hvis du har brug hjælp og vejledning til selvbetjening.
Yderligere oplysninger
Bestil bopælsattest
Hvis du har brug for at dokumentere din nuværende eller tidligere adresser, kan du få udskrevet en bopælsattest hos en kommune. En bopælsattest koster op til 88 kr. (2022).
Du skal anmode om bopælsattesten digitalt. Hvis du ikke har mulighed for at betjene dig selv på nettet, kan du få hjælp i kommunens borgerservice eller på biblioteket.
Du kan kun få bopælsattest på en anden person, hvis du har skriftlig fuldmagt fra vedkommende.
Civilstandsattest
En civilstandsattest er en udskrift fra CPR, der viser din civilstand (fx om du er ugift, gift, fraskilt, enke/enkemand). Attesten udleveres af kommunen og kan koste op til 88 kr. (2022).
For at modtage en civilstandsattest fra Aalborg Kommune, skal du i stedet bestille en Bopælsattest, hvor du afkrydser "Civilstand" under fanen "Oplysninger".
I løsningen kan der vælges andre sprog, f.eks. engelsk.
Find adresse på person - adresseforespørgsel
Du kan få udleveret oplysninger fra CPR om andre personer og få fx aktuelle navne- og adresseoplysninger - med mindre personen har registreret navne- og adressebeskyttelse. Du kan også få at vide, om personen er død, rejst til udlandet eller er umyndig.
For at få udleveret oplysninger skal du dog forud kunne identificere den person, du ønsker oplysninger om ved enten navn og adresse, navn og fødselsdato eller navn og CPR-nummer.
Hver henvendelse koster op til 88 kr. (2022), også selvom det ikke er sikkert, at kommunen kan finde den person, du søger. Du skal være opmærksom på, at den tidligere adresse ikke kan bruges, hvis den er fra før år 1972, fordi den ikke findes elektronisk. Du kan kontakte Rigsarkivet for at få en nyere adresse, som kan bruges i selvbetjeningsløsningen.
Du skal søge om adresseforespørgslen digitalt.