Find en af kommunens andre hjemmesider

Gå ind på den valgte hjemmeside

Indsigtsret

Du har som borger ret til at anmode om indsigt i de personoplysninger, som kommunen behandler om dig.

Kommunen har mange systemer. En anmodning kan tage lang tid at besvare, hvis der skal søges efter oplysningerne i alle kommunens systemer. Det er derfor en god ide, hvis du har mulighed for at præcisere, hvilke oplysninger du ønsker indsigt i. På den måde kan din anmodning behandles hurtigere.

Din anmodning om indsigt skal indsendes via selvbetjeningsløsningen Anmod om indsigt

I forbindelse med din anmodning om indsigt vil kommunen registrere oplysninger om dig i vores system. Disse oplysninger er nødvendige for, at vi kan behandle din sag. 

Aalborg Kommune vil besvare en anmodning om indsigt hurtigst muligt. Du vil høre fra os inden en måned. Fristen kan, hvis det vurderes nødvendigt, forlænges med op til to måneder, men i sådanne tilfælde vil du modtage en besked om forlængelsen og en begrundelse herfor.

Forvaltningslovens regler om partrepræsentation bliver fulgt ved anmodninger om indsigt efter databeskyttelseslovgivningen. 

Hvis du ikke har NemID

Hvis du ikke har NemID skal du henvende dig i Borgerservice, som kan hjælpe dig med din anmodning. I Borgerservice skal du medbringe gyldig legimitation. 

Gyldig legitimation er én af disse tre muligheder: 

  • Pas
  • Kørekort
  • Både Sundhedskort og navne- eller dåbsattest
Del indhold

Selvbetjening