Borgerservice
Fremmøde i Borgerservice
Skal du bestille nyt pas, kørekort, legitimationskort, fritages for Digital post, bestille NemID uden pas eller kørekort eller flytter du til kommunen fra udlandet, så skal du møde personligt i Borgerservice.
Der er ingen adgang for borgere uden en tidsreservation. Hvis du har Covid-19 symptomer eller er i selvisolation må du ikke møde op i Borgerservice.
Ring til Den Digitale Hotline for hjælp
Du kan ringe til DDH på tlf. 7020 0000 for at få hjælp til at bestille tid. Telefonen er åben fra kl. 8.00 – 20.00 mandag-torsdag, fredag kl. 8.00 – 16.00 og søndag fra kl. 16.00 – 20.00.
DDH kan også hjælpe med digital selvbetjening til f.eks. flytning, sundhedskort, lægevalg, NemID og Digital post.
Kan du ikke bruge de digitale selvbetjeningsløsninger f.eks. fordi du er undtaget eller du ikke har NemID kan vi hjælpe dig på telefon 9931 1800 i vore telefonåbningstid.
Du kan få yderligere informationer om de enkelte opgaver i Borgerservice:
- Flytning
- Pas
- Kørekort
- Vielse
- Sygesikring/sundhedskort
- NemID
- Digital post
- Folkeregister og CPR
- Legitimationskort
BorgerApp
Aalborg Kommune tilbyder nu en BorgerApp, der skal gøre det nemmere for borgerne at bruge de offentlige digitale selvbetjeningsløsninger og finde ud af, hvor de skal henvende sig i kommunen.
Fakta om BorgerApp’en
- BorgerApp virker på både smartphone og tablets, der kører Android, iOS eller Windows
- Du finder den i den App Store eller Google Play, som er tilknyttet netop din telefon eller tablet - se link under Selvbetjening
- Hvis du skal bruge hjælp til at hente BorgerApp, kan du kontakte Den Digitale Hotline
- Den er gratis at hente og anvende, og der er ingen reklamer